Prejsť na obsah
Ateliér - Ilkovičová / Ilkovič

Prihlasovanie študentov do ateliéru na voľné miesta              po 1. kole :

Počet voľných miest po prvom kole:  Ing. a  Bc.:      8

Druhé kolo výberu: priebežne, najneskôr do 14.2.2020 do 12oo,

  • prostredníctvom AIS na daný ateliérový predmet cez balík tém ( možnosť aj osobného prihlásenia v m.č. 316 (ÚKAIS), prípadne mailom vedúcemu VA)                                                                                                                lubica.ilkovicova@stuba.sk, jan.ilkovic@stuba.sk
  • Potvrdenie miesta vo VA:   14.2. 2020 do 18,00  hod.

Charakteristika ateliéru

AVISO_vertikálny ateliér orientovaný prevažne typologicky, je prirodzenou integráciou všetkých zložiek architektúry. V zadaniach bude aplikovaná špecifická výrobná a inžinierska typológia v spojení s dominantnosťou tvarovania architektonických konštrukcií ako hlavného nositeľa architektonickej formy a výtvarnosti. V akademickom prostredí výskumnej univerzity je samozrejmé, že ateliér má byť previazaný s výskumom a odrážať tak integráciu tvorivej zložky a výskumu v  oblasti architektúry. Do architektonickej tvorby a do pedagogickej práce vkladáme kus osobnosti, preto je náš VA tiež osobnostný.

Čo nás viedlo k predstavenej koncepcii ateliéru?

  1. tradičnosť vzdelávania a zachovanie kontinuity výučby problematiky na FA,
  2. systematické vyučovanie „výroby a inžinierskych stavieb“ je v rámci európskych škôl vzácnosťou, čo je relevantný dôvod problematiku na FA  rozvíjať,
  3. revitalizácia obsahu a prepojenie nových modelov vzdelávania a reflexia spoločenského vývoja v tematike.

Čo ponúkame? 

Ťažisko tvorby bude v dvoch úrovniach:

  • moderné areály a územia výroby s odkazom na udržateľnosť prostredia, tvorba nadčasových  konceptov (napr. tvorba centier „cirkulárnej ekonomiky“),
  • atypické architektonické diela s experimentálnym dizajnom konštrukcie  (tvarovanie, modelovanie konštrukcie)

Atraktívne témy:

  • produktívnej architektúry produkcie (priemyselnej a poľnohospodárskej) so snahou implantovať typologicko-technologické inovácie, Industry 4.0, smart výrobné objekty, welfare chovy, tvorba architektúry v brownfields, zelené továrne,
  • moderné areály a územia výroby s odkazom na udržateľnosť prostredia (napr. tvorba centier „cirkulárnej ekonomiky“),
  • tvorba moderných sôch inžinierskych objektov,
  • transpozícia do dizajnu konštrukcie bude definovaná typologickým druhom, logikou tvaru objektu a architektonickým zámerom,
  • možnosť  zapojiť sa do aktuálnych študentských súťaží.

O čo sa opierame?

O metódy:

  • moderné prístupy a metódy vzdelávania, ktoré sú využívané na väčšiu aktivizáciu, motiváciu študentov a povzbudenie ich kreativity,
  • otvorené, nestresujúce konzultácie na úrovni pedagóg -  študenti,
  • workshopy s účinnými mini-prezentáciami s cieľom rozanalyzovať problém v tíme,
  • workshopy tvorivých búrok v rámci ateliéru – s cieľom rozvoja talentu,  sebarealizácie,  kreativity a experimentu,
  • tematicky zamerané exkurzie – uplatnenie zážitkového spôsobu výučby.

O metódy:

  • moderné prístupy a metódy vzdelávania, ktoré sú využívané na väčšiu aktivizáciu, motiváciu študentov a povzbudenie ich kreativity,
  • otvorené, nestresujúce konzultácie na úrovni pedagóg -  študenti,
  • workshopy s účinnými mini-prezentáciami s cieľom rozanalyzovať problém v tíme,
  • workshopy tvorivých búrok v rámci ateliéru – s cieľom rozvoja talentu,  sebarealizácie,  kreativity a experimentu,
  • tematicky zamerané exkurzie – uplatnenie zážitkového spôsobu výučby.

O skúsenosti :

  • s metodikou výučby na  zahraničných architektonických školách (napr. združenie REA).

O spoluprácu :

  • s pozvanými odborníkmi zo zahraničia (v rámci ERASMUS zo škôl architektúry z Lille, Toulouse),
  • so slovenskými architektonickými ateliérmi, ktoré sa orientujú na predmetnú problematiku,
  • s technologickým sektorom prostredníctvom exkurzií a prednášok.

Čo očakávame?  (výstupy)

Našim cieľom je pedagogiku prepojiť s výskumom a tvorbou publikácií, čím uzatvoríme pedagogicko-publikačný (výskumný) kolobeh, s následným a spätným formovaním, inovovaním metodiky a obsahu výučby.

Ukážky ateliérových prác