Témy zadaní pre letný semester 2023–24
/ Assignment topics for the Summer Semester 2023–24
01_PREFABRICATION GOES CREATIVE
OBČIANSKA STAVBA - KREATIVITA VERSUS PREFABRIKÁCIA, 2. ROČNÍK CELOSLOVENSKEJ SÚŤAŽE PRE ŠTUDENTOV ARCHITEKTÚRY
Témou aktuálneho ročníka súťaže je návrh občianskej stavby situovanej v ľubovoľnej lokalite a navrhnutej v zmysle troch hodnôt Nového Európskeho Bauhausu, ktorými sú udržateľnosť, inklúzia a zmysel pre krásu prostredníctvom prefabrikovaného konštrukčného systému fínskej spoločnosti Peikko. Aktuálny štatút súťaže je dostupný na stránke www.prefagoescreative.sk. Záujemcovia budú mať na prípravu a odovzdanie projektov čas do mája budúceho roku.
Dôležité aspekty návrhu:
-
LOKALITA - Analýza urbanistických vzťahov a zohľadnenie genia loci prostredia riešenej lokality. Návrh verejných priestorov zvoleného druhu občianskej stavby i vo vzťahu k ich hierarchii a štruktúre v území.
-
PREFABRIKÁCIA - Aplikácia prvkov prefabrikácie rôznej materiálovej bázy s prihliadnutím na flexibilitu, variabilitu a reverzibilitu riešenia. Efektívnosť výstavby, životnosť stavby a možnosť zmeny jej funkčného využitia.
-
UDRŽATEĽNOSŤ - Rešpektovanie súčasnej legislatívy v oblasti energetickej hospodárnosti budov, prípadne ešte úspornejšie riešenia. Aplikácia materiálov s nízkou zabudovanou emisnou stopou. Dôraz na kvalitné vnútorné prostredie. Zachovanie indexu zelene a zadržiavania vody v krajine.
-
ARCHITEKTÚRA - Idea, nápad, fantázia, invencia. Filozofia a hmotovo-priestorový koncept návrhu. Rešpektovanie lokality, regionality a materiality navrhovanej architektúry. Funkcia, prevádzka a dispozičné riešenie objektu.
Viac informácií NA:
https://prefagoescreative.sk/%C5%A1at%C3%BAt-s%C3%BA%C5%A5a%C5%BEe
Témy zadaní pre zimný semester 2023–24
/ Assignment topics for the Winter Semester 2023–24
01_Ad Astra
... alebo spoločne ku hviezdam
Zadanie rieši urbanisticko-architektonický návrh vedeckého centra v spojitosti s funkciami pre popularizáciu vedy, akými sú planetárium a výstavné priestory pre hands-on exponáty, ako aj doplnkové funkcie stravovania a prechodného ubytovania pre domácich a hosťujúcich vedcov, prípadne nadšencov vedy a techniky. Rozsah a charakter zadania bude prispôsobený požiadavkám ateliérového predmetu.
Téma je vhodná pre študentov 4. a 6. ročníka so zameraním na architektúru.
01_Ad Astra
... or together to the stars
The assignment deals with the urban-architectural design of the science centre in connection with the functions for the popularisation of science, such as the planetarium and exhibition spaces for hands-on exhibits, as well as the additional functions of catering and temporary accommodation for local and visiting scientists, or science and technology enthusiasts. The scope and nature of the assignments will be tailored to the requirements of the Design Studio subject.
The topic is applicable for students of the 4th and 6th year of study focusing on architecture.
Image source: https://scoutlife.org/wp-content/uploads/2020/11/1-gear.jpg
02_Envirocentrum, Žilina
Zámerom Útvaru hlavného architekta mesta Žilina je vytvoriť v predmetnej lokalite mestské vzdelávacie centrum – Envirocentrum – kde samotná budova centra bude príkladom kvalitnej ekologicky viazanej tvorby. Východiskami budú prítomnosť lesa v priľahlej lokalite Malý diel, ktorý má športovo-rekreačný charakter s cyklochodníkmi, či existujúce objekty Krajskej hvezdárne v Žiline, objekt lesnej škôlky dočasnej architektúry a tri chatové objekty.
Téma je vhodná pre študentov 4. a 6. ročníka so zameraním na architektúru.
02_Centre of Ecology, Žilina, Slovakia
The intention of the Office of the Chief Architect of the City of Žilina, Slovakia is to create a city educational centre – Centre of Ecology - while the structure of the centre itself will be an example of quality ecologically bound design. The starting points will be the presence of the forest in the adjacent Malý diel locality, which has a sport and recreational character with cycle paths, or the existing objects of the Regional Observatory in Žilina, the object of a forest nursery of temporary architecture and three cottage buildings.
The assignment is applicable for students of the 4th and 6th year of study focusing on architecture.
Image source: UHA Žilina
03_Odolné mesto: Skúmanie odolnosti miest
Odolné mesto využíva obnoviteľné zdroje energie, udržateľnú mobilitu, je zdravé a inkluzívne, schopné obnovy po rôznych katastrofách a je založené na biofilnom urbanizme s regeneratívnym metabolizmom. Mestá musia začať skúmať a vyvíjať účinné stratégie pre rozvoj kapacít odolnosti (rezilientnosti) voči budúcim výzvam (energetickým, ekonomickým, environmentálnym, sociálnym a inštitucionálnym). Predvídanie zmien a prispôsobovanie človekom vytvoreného prostredia meniacej sa klíme si súčasne vyžaduje energeticky a uhlíkovo menej intenzívne riešenia a môže sa opierať aj o možnosti ponúkané umelou inteligenciou. Hlavným cieľom však musí byť predovšetkým krásna architektúra, ktorá vytvára prostredie prispievajúce k blahobytu jednotlivca, komunity alebo globálneho blahobytu bez vykorisťovania iných ľudí, životného prostredia alebo budúcich generácií. Dokážeme spoločne na vrchol pyramídy umiestniť "udržateľné šťastie"?
Téma je vhodná pre študentov 5. a 6. ročníka so zameraním na urbanizmus.
03_Resilient City: Exploring urban resilience
A resilient city utilizes renewable energy sources, sustainable mobility, is healthy and inclusive, capable of recovery from various disasters and is based on biophilic urbanism with a regenerative metabolism. Cities need to start exploring and developing effective strategies for developing resilience capacities to future challenges (energy, economic, environmental, social and institutional). At the same time, anticipating transformations and adapting the man-made built environment to a climate change requires less energy and low-carbon solutions which can also rely on the options offered by artificial intelligence. Undoubtedly, above all, the main objective must be beautiful architecture that creates an environment contributing to individual, community, or global well-being without exploiting other people, the environment, or future generations. Can we together put 'sustainable happiness' at the top of the pyramid?
The topic is applicable for students of the 5th and 6th year of study focusing on town planning.
Generative AI - prompted image
04_The Last Nuclear Bomb Memorial
Zadanie na základe vypísanej medzinárodnej súťaže, ktoré si prispôsobíme tak, aby vyhovovalo požiadavkám ateliéru a aby ste ho mohli odoslať aj do súťaže.
Zadanie je vhodné pre študentov 4. a 6. ročníka so zameraním na architektúru.
An assignment based on an international competition, which we will tailor to meet the Design Studio subject's requirements and to be submitted into the contest.
The assignment is applicable for students of the 4th and 6th year of study focusing on architecture.
On the 75th anniversary of the bombing, Nagasaki Mayor Tomihisa Taue called on Japanese President Shinzo Abe and the central government to sign and ratify the 2017 United Nations Treaty on the Prohibition of Nuclear Weapons. However, there has been little if any official progress towards an international ban on nuclear weapons since then.
We support the call for a ban on nuclear weapons and as the threat of nuclear bombs is ever present, we are continuing our annual architecture competition to create “The Last Nuclear Bomb Memorial”.
The Last Nuclear Bomb Memorial / Edition #3 is the third annual competition in which participants are tasked with creating a memorial located within a decommissioned nuclear weapon testing site. In response to the global silence surrounding the issue of nuclear weapons, participants in “The Last Nuclear Bomb Memorial / Edition #3” competition must submit their designs with NO DESCRIPTION TEXT. The architecture ideas must be communicated strictly with visuals. We are asking participants to design a building or structure in which the architecture would do all the talking.
Aerial view of the Runit Dome. Wikimedia Commons/Public Domain